Amaç ve Kapsam
Bilim ve teknolojinin hızla geliştiği
günümüzde ülkeler; bu gelişmelere ayak uydurabilen, araştıran,
sorgulayan, 21. yüzyıl becerilerine sahip üretken bireyler
yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda ortaya çıkan STEM
eğitimi, gerçek yaşam problemlerine disiplinlerarası yaklaşımlarla
çözüm bulma çabası olarak tanımlanabilir. Bu süreç, öğrencilerin
mühendislik ve bilim arasındaki bağlantıyı kurmalarına,
disiplinlerarası etkileşimi anlamalarına ve öğrendiklerini
yaşantısal hale getirerek dünya görüşlerinin gelişmesine yardımcı
olur. STEM eğitiminin odağında 21.yüzyıl becerileri ve nihai olarak
teknolojik üretimin olması, akıllı sitemler tasarlamayı hedefleyen
fiziksel programlamayı ön plana çıkarır. Algoritmik ve tasarım
odaklı düşünmeyi içeren fiziksel programlama; problem çözme,
eleştirel düşünme, yaratıcılık, girişimcilik, takım çalışması,
dijital okur-yazarlık ve mühendislik tasarım becerileri gibi birçok
becerinin gelişiminde etkilidir. Bu bağlamda gerçekleştirilecek
proje ile öğretmen adaylarının STEM eğitimi ve bir parçası olarak
Arduino ile fiziksel programlama kapsamında uygulamalı etkinliklerle
tanıştırılmaları, özgün etkinlikler geliştirme ve uygulayabilme
yeterlikleri kazanmaları amaçlanmıştır. Böylece proje etkinlikleri
ile katılımcılarda STEM eğitimi ve programlamaya yönelik farkındalık
oluşturmak, olumlu tutum geliştirmek, yaşam becerileri,
mühendislik ve tasarım becerileri kazandırmak
hedeflenmektedir.