Amaç ve Kapsam

Bilim ve teknolojinin hızla geliştiği günümüzde ülkeler; bu gelişmelere ayak uydurabilen, araştıran, sorgulayan, 21. yüzyıl becerilerine sahip üretken bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda ortaya çıkan STEM eğitimi, gerçek yaşam problemlerine disiplinlerarası yaklaşımlarla çözüm bulma çabası olarak tanımlanabilir. Bu süreç, öğrencilerin mühendislik ve bilim arasındaki bağlantıyı kurmalarına, disiplinlerarası etkileşimi anlamalarına ve öğrendiklerini yaşantısal hale getirerek dünya görüşlerinin gelişmesine yardımcı olur. STEM eğitiminin odağında 21.yüzyıl becerileri ve nihai olarak teknolojik üretimin olması, akıllı sitemler tasarlamayı hedefleyen fiziksel programlamayı ön plana çıkarır. Algoritmik ve tasarım odaklı düşünmeyi içeren fiziksel programlama; problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, girişimcilik, takım çalışması, dijital okur-yazarlık ve mühendislik tasarım becerileri gibi birçok becerinin gelişiminde etkilidir. Bu bağlamda gerçekleştirilecek proje ile öğretmen adaylarının STEM eğitimi ve bir parçası olarak Arduino ile fiziksel programlama kapsamında uygulamalı etkinliklerle tanıştırılmaları, özgün etkinlikler geliştirme ve uygulayabilme yeterlikleri kazanmaları amaçlanmıştır. Böylece proje etkinlikleri ile katılımcılarda STEM eğitimi ve programlamaya yönelik farkındalık oluşturmak, olumlu tutum geliştirmek, yaşam becerileri,  mühendislik ve tasarım becerileri kazandırmak hedeflenmektedir.